Serwis instalacji rtv-sat w budynku mieszkalnym. Niby prosta sprawa, ale nie do końca…

Serwis instalacji rtv-sat dla wspólnot mieszkaniowych czy też budynków w zasobach gminnych wydaje się prostym zadaniem, ale po zmierzeniu się z problemem, to wrażenie szybko mija…

W większości przypadków przyczyną zgłoszeń o braku odbioru telewizji lub zakłóceniach w odbiorze jest brak stałej konserwacji systemu. Zarówno zarządcy nieruchomości jak i gmina reagują alergią na hasło „konserwacja stała” dla tego typu systemów. Naprawy są wykonywane doraźnie, możliwie jak najniższym kosztem. Przekłada się to niestety na sprawność systemu i częstotliwość zgłaszanych awarii.

Jest to o tyle dziwne, iż zestawiając koszty stałej umowy konserwacyjnej oraz wydatków związanych z naprawami w momencie wystąpienia poważnego problemu, umowa stała wychodzi dużo taniej. Nie płacimy za każdy przyjazd, naprawę czy też regulacje urządzeń. Firma, z którą podpisana jest umowa na serwis instalacji rtv-sat ma określony czas reakcji serwisowej. Dzięki takiemu rozwiązaniu w dość krótkim czasie awaria jest usuwana. Często udaje się w ten sposób uniknąć poważniejszych awarii systemu i kosztownej naprawy całej instalacji.

Większość instalacji, których nie konserwujemy, a jesteśmy wzywani do ich naprawy, jest w opłakanym stanie. Brak regularnych przeglądów i opieki wykwalifikowanego serwisu w praktyce oznacza potrzebę wymiany elementów instalacji co przekłada się na podwyższony koszt usługi. Dlatego też zawsze zachęcamy zarządców nieruchomości do skorzystania bardziej korzystnej formy współpracy czyli podpisania umowy stałej na serwis instalacji rtv-sat.